Tuesday 24 July 2007

Kadangkala, tak semua benda boleh kita miliki... Dan tidak semua perkara kita boleh lakukan.... Adakalanya, kita kena berkorban dan melepaskan apa yang kita ada demi untuk mencapai apa yang diinginkan... Amat sukar bila kita berhadapan dengan situasi yang memerlukan kita membuat keputusan... Silap langkah, pasti meranalah diri... Ada beberapa perkara yang aku inginkan dalam hidup ini, namun aku tak pasti sama ada aku mampu memperolehinya atau tidak... Bila dilihat dengan mata kasar dan ditafsir dengan akal fikiran yang waras, memang mustahil untuk aku memperolehinya... Kenapa ya? Adakah disebabkan aku kurang yakin dengan diriku sendiri atau sememangnya perkara tu memang mustahil untuk aku capai?... Memang benar, setiap diantara kita ada limit dimana setakat itulah yang mampu kita lakukan... Tapi bagi aku, limit tu masih lagi kabur; maksudnya aku yakin yang aku boleh pergi lebih jauh... Entahlah, aku tidak mahu membebankan kepala otak aku ini dengan perkara yang sukar untuk dicapai... Walaupun angan2 tu ada, aku harus lupakan seketika... Bila tiba masanya nanti, akanku fikirkan semula... Jika terdaya, Insya Allah akan terlaksana juga... :)

1 comment:

aria ayumi said...

KENAPA KITA TIDAK DAPAT APA YANG KITA IDAM-IDAMKAN ?

" ..... Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. "

-Surah Al-Baqarah ayat 216

p/s-sekadar peringatan ye reez... Tuhan tahu mane yg baik utk kite... dan doa diya moga reez dpt capai ape yg reez nak... tiada yg mustahil bg Dia... :)

 

Copyright 2010 Biar Berakhirnya Di Sini.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.