Thursday 1 January 2015

Assalamualaikum

Alhamdulillah, hari ini kita telah melangkau ke satu lembaran baru; tahun 2015.

Perjalanan masa melewati titik usia. Semalam hanyalah tinggal kenangan. Terlalu banyak perkara yang kita lalui dan tempuhi sepanjang tahun 2014.

Pelbagai kisah suka, duka, gembira dan sedih mengiringi perjalanan kehidupan seharian. Tahun 2014 merupakan tahun 'hebat' apabila kita disajikan dengan kisah menyayat hati.

Tidak kiralah sama ada ia berkaitan kemalangan (darat mahupun udara) sehinggalah bencana alam yang menimpa setiap pelusuk tempat di negara kita. Rakyat jelata tidak putus-putus ditimpa bencana dan musibah.

Semua ini memberi kita kesedaran bahawa kita hanya insan/manusia biasa. Tiada yang maha hebat lagi berkuasa kecuali Dia. Jika diamati betul-betul, di mana kedudukan kita ketika ini? Adakah dengan apa yang melanda tidak cukup untuk memberikan kita kesedaran?

Rata-rata yang ditemui hanya merungut dan menuding jari menyalahkan sesama sendiri... Hakikatnya, semua berpunca adalah lahir dari kita juga.. Dia mahu menunjukkan bahawa kita cuma makhluk kerdil dan tidak berdaya.. Dia mahu kita kembali kepadaNya.. Dia mahu kita zuhud dan berserah kepadaNya, memohon segala perlindungan dan pertolongan...

Mengapa kita masih lagi lalai?

Renung-renungkanlah... Dunia yang kita diami ini sudah 'tua' dan tidak lama.. Janganlah kita asyik dan leka dengan mengejar segala keseronokan dan rakus membina kemodenan sehingga mengabaikan Dia Yang Maha Pencipta.

Selamat Tahun Baru kepada anda semua. Moga tahun baru ini memberikan kita sinar kejayaan dan kebahagiaan yang diredhai olehNya.


 

Copyright 2010 Biar Berakhirnya Di Sini.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.