Saturday 10 January 2015

Selamat sejahtera buat rakan-rakan sekalian.

Saya memang pasti, anda pernah (sekurang-kurangnya sekali) pergi ke tandas di stesen minyak di tempat anda atau di mana-mana jalan/lebuh raya bukan?

Ketika hendak ke tandas, pastinya di dalam fikiran anda, anda akan membayangkan betapa kotor dan jijiknya tandas tersebut. Lebih-lebih lagi kalau stesen minyak tersebut kerap kali dikunjungi umat manusia yang hendak mengisi minyak.

Bau hancing dan kotor membuatkan ada di antara kita berasa loya sehingga tidak tahan. Itulah lumrah kalau kita bercakap mengenai tandas awam di Malaysia ini.

Tetapi percayakah anda bahawa ada juga stesen minyak yang menyediakan tandas awam "special" untuk pengunjungnya? Dan tandas awam ini tidak seperti yang kita jangkakan kerana ianya memang sangat-sangat istimewa! Jika kita masuk, rasanya kita tidak kesah untuk menghabiskan masa berjam-jam di dalamnya.

Apa yang istimewa ialah tandas ini terletak di stesen minyak Shell di salah sebuah negara yang bukannya dikategorikan sebagai negara maju atau membangun. Aneh, bukan? Kalau negara dunia ke-3 pun sudah ada tandas awam bertaraf 5 bintang seperti ini, apa nak di kata pada kita-kita yang sememangnya duduk di dalam negara maju.

Renung-renungkan....


Dari maklumat, tandas awam ini terletak di salah satu kawasan di Filipina. Sejauh mana maklumat ini benar, tidak dapat dipastikan. Tapi yang pasti, ianya adalah tandas awam di stesen minyak Shell. Hebat! 

0 comment:

 

Copyright 2010 Biar Berakhirnya Di Sini.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.